Welkom bij de Stichting Werkgroep Heemkunde Beegden.

Publicaties in boekvorm

Op deze pagina vindt u een overzicht van de bij de heemkunde Beegden bekende uitgaven over het dorp Beegden en haar omgeving. Natuurlijk is deze lijst niet volledig.
Heeft u vragen, suggesties of aanvullingen op deze lijst, laat het ons dan weten.

Gedenkboek Zevenhonderd jaar Beegden

Historische schetsen door P.H. Mintjens. Illustraties verzorgd door Harry Clerx.
Uitgegeven bij gelegenheid van de viering van het 700-jarig bestaan van Beegden in augustus 1975.

Beegdens Verleden

1240 -1960 historisch overzicht van Beegden doorJos van Herten. (Niet gepubliceerd)

Natuurhistorisch Maandblad Themanummer Beegderheide  oktober 1996

Beegden Bezet en Bevrijd /1940-1945

De tweede wereldoorlog in Beegden. Samengesteld en uitgegeven door de Werkgroep Heemkunde Beegden.

Heel 16

Verzameling opstellen en documenten uit de periode 1991-2007.
Samenstelling Hub Beurskens/Jan Kessels met medewerking van vele anderen.

Beegden - Heel - Wessem in oude ansichten en foto's.

Uitgegeven door harmonie Crescendo Beegden en samengesteld door Jan Kessels. Druk 'Limburgsche Post Beegden'

Van Société Lyrique tot Crescendo. 25 Jaar blaasmuziek in Beegden en 12,5 jaar harmonie Crescendo Beegden.

Samengesteld door Jan Kessels. Uitgegeven door harmonie Crescendo Beegden. Druk 'Limburgsche Post Beegden'.

Natuurhistorisch maandblad themanummer Beegderheide II   mei 2003

25 Jaar Harmonie Crescendo Beegden.

Samengesteld door Jan Kessels en uitgegeven door harmonie Crescendo Beegden.
Druk 'Limburgsche Post Beegden'.

40 jaar Harmonie Crescendo Beegden

Samenstelling Jan Kessels 2011. Uitgave harmonie Crescendo Beegden

Derckx, 100 jaar ijzersterk.

Uitgegeven door Har en Toos Derckx-Bollen

Jubileumuitgave 40 jaar Voetbalvereniging Beegden
Jubileumuitgave 50 jaar Voetbalvereniging Beegden
Jubileumuitgave 60 jaar Voetbalvereniging Beegden

De Alpenjagers Beegden 1905 - 2005

door Henk Evers en Jan Derckx

Bokkerijders in Beegden

door Hendrik Verheyen. Uitgegeven door Drukkerij De Limburgsche Post t.b.v. Harmonie Crescendo Beegden.

Schutterij St. Sebastianusgilde Beegden

Samengesteld door Jan Kessels. Uitgegeven door Schutterij St. Sebastianusgilde Beegden b.g.v. 25 jarig bestaan.

Vastelaovendj in Bieëgdje

Tekst en samenstelling door Jan Kessels. Uitgegeven b.g.v. het 2 X 11jarig jubileum van c.v. De Jokers Bieëgdje

De Stjeinfabriek (ISBN 978-90-73806-16-0).140 jaar kleiwarenindustrie in Beegden

Tekst en samenstelling door Jan Kessels, Jan Derckx  Uitgegeven b.g.v. de Expositie "De Stjeinfabriek" 18 en 19 oktober 2014.

​Kroniek 2015.  Een overzicht van een jaar Beegden in tekst en Beeld ( Nog beperkt voorradig)